woensdag 10 juni 2015

Voices of the sea - Powertex 2

Ik heb dezelfde powertex hier besproeid met brusho en losse pigment dat ik met water had gemengd. De lichte kleur van het losse pigment was wel erg subtiel dus ik heb dat versterkt door acrylverf in dezelfde kleur door een stencil te sponsen. De structuurpasta aan de randen is Ferro van Viva. Om dat wat te verlevendigen heb ik heel licht met dezelfde acrylverf er overheen gewreven.

De powertex kent een glanzende, plastic-achtige structuur waar ik gewend ben aan de satijnglans van acrylverf, maar wanneer je het goed doseert combineren die verschillen erg mooi met elkaar.



De kleur van de brusho veranderde enorm onder invloed van de powertex. In feite had ik gebrande sienna gebruikt, dezelfde kleur als de rand van acrylverf.

Het craqueleren is goed te zien links onder het midden.

Another project with the powertex. Here I combined it with brusho and pigmentpowders in water. The powertex really changes the colour of the brusho, at least the brusho used here, which was burnt sienna, just like the acrylic background. 

1 opmerking:

  1. Geeft echt mooie texturen en in het echt zijn de verschillen in glans waarschijnlijk nog beter te zien...gaaf om te zien! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen